2008-05-15
 17:14:25

I väntan på....

...att den STORA inspirationen skall infinna sig, pysslar jag lite med barnen... Här är min artikeldebut som jag gjorde för ett litet tag sedan:

Häromdagen funderade jag lite på alla dessa saker man skaffar på sig i den här hobbyn. Mycket som man köper i början och har kvar. Jag tänkte på alla de där mullbärspapprena som jag hade hemma, att jag inte visste hur/om jag skulle använda dem nu...Eftersom jag är dagmamma, blir det en del pysslande och så här gjorde jag och barnen en dag:
lisa8.jpg                                                                                                                                                                En massa mullbärspapper, svart kopieringspapper, piprensare (men det blir säkert snyggare med metalltråd!), Qk die REV-0088 Fjäril, och stansverktyg Qk Revolution, eller Cuttlebug.                                                                                               
                                                                                                                                                                                                                            

lisa9.jpg                                                                                                                            Stansa ut den "hela" fjärilen i mullbärspapper, och den andra i svart papper.

lisa10.jpg lisa11.jpg
Limma fast piprensaren bakom fjärilen.

lisa12.jpg                            
Klart!                                                                                              

   lisa13.jpg                                                                                                                          Jag och barnen gjorde många fina... Very Happy Jättefina att sätta i blomkrukorna, eller som en mamma gjorde, satte den i dotterns hår för hon skulle på kalas på kvällen!


Ha det så gott!

Kram från Lisa


Rimna

Åh så fina! Ännu ett skäl att skaffa den dien...

Jag har också använt mycket av "mitt scrapmaterial" när jag pysslar med barnen. Dom gillar att veva när vi använder revan...

Vad kul att du också är dagmamma!

Kram



PUBLICERAT: 2008-05-15, 17:48:44 | URL: http://www.rimna.blogspot.com
petraso

underbart!!!!
Vilken grej....
ps fjärilar och dies alltid välkomna hos mig;)

Längtar!!! tills vi ses igen!!!

Kramis


KarinO

Åh jag älskar den där fjärilsdiesen! Ska köpa den bara jag får råd!!!


Anna

Naaaw va söta dom blev :D Vilken jättebra idé!
Hur kommer du på allt? :D



PUBLICERAT: 2008-05-15, 21:58:41 | URL: http://blubbanna.blogspot.com
ulrika_m

Men åååh så söta de blev! Nu vill jag ha fjärilsdiesen ÄNNU mer!



PUBLICERAT: 2008-05-15, 22:08:55 | URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
stina ~maräng~

Jättefina! Kan tro att barnen tyckte att det var kul att få pyssla något så fint.
Kram! Stina



PUBLICERAT: 2008-05-15, 23:46:40 | URL: http://stinamarang.blogg.se
Lillemor

Så fina fjärilar! Det är ju bara fantasin som sätter gränser och det är härligt med barn för deras fantasi HAR oftast ingen gräns! :O)
Kram Lillemor



PUBLICERAT: 2008-05-17, 21:43:45 | URL: http://www.lillemore.blogg.se
Anna

Var har du hittat de stora mullbärspappren?



PUBLICERAT: 2008-05-18, 22:11:58 | URL: http://blubbanna.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: