2007-11-12
 23:19:34

Mässan, ja...

...alltid lika roligt, en husmorssemester som jag får unna mig då och då... Denna höst har det ju blivit lite fler gånger än vanligt! :-)

Men jag fattar inte.... Jag brukar aldrig vara särskilt nervös över någonting, utan tycker oftast att det är lika bra att göra det, samtidigt är det skönt när det är över... Och demon jag höll i söndags... SÅ NERVÖS! Händerna skakade, hjärtat slog dubbelt, jag kunde knappt prata, katastrof!! Och jag vet inte varför??! Var det kanske dålig förberedelse, de starka strålkastarna eller vad?!

Äsch, jag får hoppas att jag inte gjort bort mig allt för mycket, de flesta har väl varit nervösa någon gång....

En glad överraskning fick jag i alla fall på mässan!! Jag kom på andra plats i Formats kortttävling!! Jag visste inte att det var ett andra pris, utan trodde att det var en vinst - thats it! Så döm av min förvåning när jag fick kvittera ut en söt liten pysselväska från You Do, fyllde med diverse godsaker! En tjock tidning "Scrapbook Trends" en burk chipboards, en Impress-dyna, en flaska Dabbers, två Airondack-pennor och en blandad förpackning med pastelliga brads! Bara detta innehåll är ju värt mer än jag spenderade på mässan!
Tack så mycket för vinsten!!

Lite pyssel har det hunnits med, jag har ju haft med mina QK-grejer på jobbet, och låtit de äldre dekorera glas och porslin med utstansade motiv. Mycket populärt, och även de svagaste händer, som för länge sedan gett upp hoppet om att brodera och måla, klarade av att dekorera saker på detta sätt!! Vilket självkänsla det ger att veta att man fortfarande kan skapa vackra saker! Plasten finns hos Creative Company, och man kan klippa eller stansa i den, och sedan lägger man motivet i vatten i ca 30 sek, så lossnar skyddspapperet på baksidan och man fäster det enkelt på glas/porslin. Den går att flytta runt lätt, och då kan man hjälp till att få placeringen snyggt! Sedan härdar man det i vanlig ugn.

De här sakerna gjorde jag till mig själv... Suddig bild på ej rengjorda grejer:

image96
Tvålpumpen pryder diskbänken - mycket snyggare än Coops stora pumptvålsflaska!! Fatet blev gjort av bara farten, vet inte vad jag ska ha det till än....

Jag har mer att visa,men spar det, så ni inte somnar framför skärmen... Tack för alla fina kommentarer ni lämnar, jag blir så GLAD!!

Ha det så gott!!

Kram från Lisa


Petra/Paradise

Nervositet har vi alla mänskliga varelser varit med om, tro mej!! Jag var skapligt nervös när jag demade på Magnolias jubileum!! ;)
Dock tror jag att det är du själv som uppfattade dej som nervös medans alla andra tyckte du var som du alltid brukar vara!! =D
Grattis till andraplatsen i tävlingen!! Å Vilket pris!! Goooosch!!! Inte lite prylar där inte!!! VA skojsigt!!
Vad fin tvålpumpen å fatet blev!! Kreativ till tusen är du!! ;)
Låter som du haft en toppenhelg!! =D
Kram Petra



PUBLICERAT: 2007-11-12, 23:54:05 | URL: http://paradises.blogg.se
Petraso

Wow sådan plast vill jag ha... hm en kompis pratade om en sambeställning från dom.... Jisses va fräckt....

Kramisar



PUBLICERAT: 2007-11-13, 11:27:53 | URL: http://petraso.bloggspot.com
Camilla

Jag missade dina demos tyvärr, var inte på mässan förrän kl 15. Jag tror som Petra att det bara är du själv som känner dig nervös medan andra inte märker det. Jag blir själv väldigt nervös i sådana situationer och det hindrar mig i mycket. Du är stark som gör det i alla fall! Eloge till dig!
Superfina grejer du gjort...tänk vad mycket man kan använda vår QK till. Får nog också inhandla lite plast...perfekt att göra tillsammans med barnen. Kram!



PUBLICERAT: 2007-11-13, 12:34:20 | URL: http://millanpillans.blogspot.com
petraso

ni var inte ens på mässan samma dag;)
håller koll på er...hiiii



PUBLICERAT: 2007-11-13, 18:51:39 | URL: http://petraso.blogspot.com
Morfen

Åh så söta saker du har gjort!
Du är så MODIG!!! Det är klart att man blir nervös när det står massor av folk och tittar på exakt hur man gör allt.. Det var säkert ingen som såg att du var så nervös, man känner det tusen ggr mer.
Kram på dig!!!



PUBLICERAT: 2007-11-13, 19:37:11 | URL: http://morfen.blogg.se
Malin

Hemskt när man blir så nervös!! usch! men oftast så tror jag inte att andra märker av det, medans man själv känner sig helt konstig! Tror att du gjorde ett strålande jobb, du är ju så duktig Lisa. Kul att du vann andra pris, GRATTIS. Fina saker med de utstansade blommorna, roligt för dom äldre att få skapa efter sina förutsättningar, KRAMIS o må gott! Malin



PUBLICERAT: 2007-11-14, 08:04:29 | URL: http://malinkarmtegs.blogspot.com
Aase/ängel60

Nervositet är sååå jobbigt, men oftast så är det bara en själv som har ont av det.... Jag var på mässan på lördagen, synd hade varit kul att träffas. Men vi bor ju inte så långt från varandra så det kanske går att fixa till om ett tag.
Kram Aase



PUBLICERAT: 2007-11-15, 17:18:18 | URL: http://angel60.blogg.se
Marina

På mässan var jag dessvärre inte men är ändå övertygad om att demon gick förträffligt! Vilka underbara saker du gjort på jobbet! Måste vara en lisa ;-) för de äldres självförtroende när de ser att de fortfarande kan göra så snygga grejer!!


eldh

Vilket snyggt kit! / Elin



PUBLICERAT: 2007-11-19, 11:56:54 | URL: http://eldh.blogg.se
Vegardastrid

Very nice site!



PUBLICERAT: 2008-11-24, 10:38:13 | URL: http://www.enequist.dk/vegardastrid

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: