2008-12-09
 23:26:44

Snabba julkort!

Nu är det inte lång tid kvar innan julkorten skall vara klara och skickade. För er som inte är klara, har jag ett jättebra tips: Stickers! Färdigmålade motiv som klistermärken, enklare kan det nog inte bli!

Jag har använt mig av detta ark från Penny Black:

pbjul1.JPG

Jag har även använt tre stycken cardstock i matchande färger, och resultatet blev så här:

pbjul_2.jpg

 Tre små stående kort i strl 10,5×9 cm

pbjul3.JPG

 Ett liggande kort i strl 10×15

pbjul4.JPG

Även detta i strl 10×15

 pbjul5.JPG

Och till sist detta i strl 15×15.


Övriga saker jag använt mig är: punchinella, bokstavsstickers från Making Memories, Utstansade stjärnor i Cuttlebugen, Liquid Pearl, ett sigill med God Jul-tryck. Allt material finner ni hos Pappersbiten!



Bamsekram från Lisa


Johanna

Å vad roligt att få lite tips på enkla julkort. Jag har flera av penny blacks julstickers hemma som kommer att komma till användning nu efter dina fina kort.



// Johanna



PUBLICERAT: 2008-12-11, 12:15:18 | URL: http://www.johannisgirl.blogspot.com
Sara - SaGam

Vilka fina kort det blev med stickersarna!



PUBLICERAT: 2009-12-02, 09:03:57 | URL: http://sagam.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: